Vatten

Vad kostar det attfå inkommande vatten avstängt/ påsatt?
Morgan Dahl

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.
    Kostnaden för avstängning och påsättning vid servisventilen gäller enligt taxan.
    I dagsläget kostar det 1000 kronor att få avstängning av vattentillförsel under ordinarie arbetstid 07:00 – 16:00 och lika mycket om man sedan ska få det påsatt igen.

    Ha en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare
  • Men i va-taxan för 2024 paragraf 17 står att det är en fri åtgärd under ordinarie arbetstid. Vad gäller? / Morgan
    Morgan Dahl
  • Hej igen Morgan,

    Jag får be om ursäkt, det är jag som har skrivit felaktig information till dig.
    Det är gratis mellan 07.00 -16:00, det är under övrig tid som det kostar pengar.

    Hör av dig om det fortsatt finns några oklarheter.

    Ha en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare