Vad har bostadsrättsförening (BRF) för ansvar?

Från 17 april ska personer som bor i bostadsrätt använda sina körkort för att komma in på återvinningscentralen. Detta innebär att bostadsrättsföreningen inte längre hanterar några återvinningskort för de boende.

Behöver föreningen lämna avfall för den egna verksamheten? Då kommer det inom kort att finnas möjlighet att ansöka om ett återvinningskort för företagare, via vår e-tjänst.
Vivabs Kundservice

Kommentarer

  • Hej! Om en medlem flyttar i exempelvis maj och har använt 9 ggr. Om det flyttar in en ny medlem, har den då bara 6 gånger kvar att använda? Eller hur fungerar det?
    Thomas Esping
  • Hej Thomas,
    Tack för din frågeställning.
    När det flyttar in en ny bostadsrättsinnehavare så har den 15 fria besök att ta sig in på återvinningscentralen med, och använder sitt körkort.
    Nicole Kundrådgivare
  • Hej,
    Är det 15 besök per fastighet? Alltså om man har en lägenhet och en sommarstuga har man då 15 + 15 besök inlagt på sin legitimation?

    Johan
  • Hej Johan,

    Det stämmer.
    Har du en fritidsbostad utöver din lägenhet så har du 15 fria besök även på den fastigheten. Alltså totalt 30 besök. Du kommer att kunna välja från vilken fastighet du vill att besöken dras ifrån när du håller fram ditt körkort vid inpasseringen.

    Ha en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare