När hämtas mitt avfall?

Många undrar över vilken vecka och veckodag hämtning av hushållsavfall sker. Det kan du enkelt se på din senaste faktura. Där finns datum för de senaste hämtningarna. Din sophämtning sker alltid samma veckodag varannan vecka.
I den rödmarkerade rutan ser du när du senast hade din hämtning. Titta i en kalender vilken dag och vecka det var.

I exemplet ovan var hämtningarna en måndag ojämn vecka. Då vet du som kund att du även framåt i tiden kommer ha hämtning måndagar ojämna veckor.

Vivabs Kundservice

Kommentarer

  • Hej, eftersom vi inte än ser någon faktura är det svårt se när tömning sker på espeviksvägen 5
    Vänligen Carin Blennerhed
    carin blennerhed
  • Hej Carin,

    Tack för ditt meddelande.
    Snart kommer vi att lansera en ny funktion på hemsidan där du enkelt kan skriva in din adress och få reda på hämtningsdagen. Tills den är lanserad hjälper vi gärna till. Ni har tömning måndagar udda veckor, alltså idag 24/10. Är kärlen framkörda så kommer vi och tömmer under dagen, de ska stå väl synliga vid tomtgräns från 06,00 på morgonen.

    Önskar dig en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare