Kan jag lämna in leksaker på återvinningscentralen?

Har ni något ställe där man kan lämna in leksaker och barnböcker så att de går till behövande

MAGDALENA

Kommentarer

  • Hej Magdalena,

    Du kan lämna leksaker på vårt återbruk på återvinningscentralerna.
    Vivab tar emot det mesta som skulle kunna komma till nytta för någon annan. Allt ska vara helt och rent. Vi tar inte emot några trasiga saker eller saker som inte fungerar. Fråga vår personal om du är osäker.

    När det gäller böcker så ska inte dessa lämnas på återbruket.
    Men det finns andra aktörer som säkert tar emot dessa och då kan du lämna in dem där.
    Annars sorteras dem i en särskild container och detta kan du läsa mer om här https://vivab.se/om-vivab/nyheter/Återvinn-din-bok-nu-blir-den-en-resurs

    Önskar dig en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare
  • Hej. Vill skänka hela och rena kläder till bättre behövande men vill inte ge dessa till Second Hand! Tar ni emot detta?? (eller kan ni hänvisa mig till annat ställe, tack).
    Pia
  • Hej,

    Vad fint av dig!

    Vi har textilinsamling på alla våra centraler. De töms av humanbridge. Textilinsamling | Human Bridge

    Önskar dig en fin dag!
    Anette Kundrådgivare