Körkort när du äger mer än en fastighet

Vi har både en permanentbostad och en sommarstuga i samma kommun med 2 olika abonnemang. Kommer systemet att kunna hålla isär mina olika fastigheter? Idag har vi 2 kort.
Karin Petersson

Kommentarer

  • Ja, du kommer ha 15 besök kopplade till din sommarstuga samt 15 besök kopplade till din permanentbostad. Du kommer få ett val vid kortläsaren vid inpasseringen till återvinningscentralen där du väljer från vilken bostad besöken ska dras ifrån
    Vivabs Kundservice
  • Hur gör mina vuxna barn som är på sommarstället som jag äger här i Varberg när de kör till återvinningscentralen?
    Sture Hedelin
  • Hej! Som ägare ansvarar du för fastighetens avfallshantering. Behöver du ta hjälp av en närstående för att lämna avfall på återvinningscentralen så kan du beställa ett nytt återvinningskort via vår e-tjänst. I den anger du vilken fastighet som kortet ska kopplas till, i detta fall sommarstugan. Då kan både körkort och återvinningskortet användas för att nyttja de 15 besök som är kopplade till sommarstugan.
    Vivabs Kundservice
  • VIVAB kunde ju tänka på miljön och återaktivera de återvinningskort som redan finns hos fatigheterna! Inte bara förkasta redan befintliga kort och så får man beställa nya! Dessutom ett jäkla letande på er sida för artt hitta till beställningssidsan!!
    Allan Cederholm
  • Hej Allan! Tack för att du delar med dig av dina tankar. Tyvärr är det inte möjligt att återanvända de gamla korten i det nya systemet. Det nya systemet bygger på att körkortet ska användas i första hand, vilket minskar produktionen av återvinningskort. Självklart ska det finnas möjlighet att beställa ett kort för de som inte har ett körkort eller inte har möjlighet att använda sitt körkort. Hoppas du hittad e-tjänsten. Annars har du länken dit här: Beställ återvinningskort - person utan körkort
    Vivabs Kundservice