Kommunalt dricksvatten

Hej!

Hur kan man ta del av dricksvattenprovtagning/analysrapporter för kommunalt dricksvatten?

Mvh
Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik,

    Tack för din fråga.
    Gällande analysrapporter och provtagningsrapporter så finner du en del på vår hemsida längst ner på följande sida https://vivab.se/vatten-avlopp/dricksvatten

    Efterfrågar du någon specifik rapport så vänligen maila oss till vivab@vivab.se
    För kännedom så utför vi inga rapporter till enskilda privata fastigheter kopplat till dricksvattnet.

    Ha en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare
  • Tack för värdefull info!
    Har det gjorts någon analys av PFOS/PFAS i dricksvatten? Kan inte se att det listas i analysrapporterna på hemsidan.

    Fredrik
  • Hej igen,

    Vi är skyldiga att göra omfattande kontroller av dricksvattnet vid samtliga vattenverk i Varbergs och Falkenbergs kommuner. Då nya gränsvärden för PFAS träder i kraft 1 januari 2026 kommer Vivab under 2024 att analysera flera prover vid varje vattenverk i Varbergs och Falkenbergs kommuner.

    Finns mer att läsa om detta här https://vivab.se/vatten-avlopp/dricksvatten/pfas

    Hoppas att detta var lite svar på de frågor du hade, annars vänligen återkom.
    Nicole Kundrådgivare