Kan mina barn lämna på återvinningscentralerna?

Vi är familj på sex personer, ingen skriven i kommunerna, men bara jag äger fritidshuset. Som det varit nu har mina barn kunnat lämna trädgårdsavfall mm, men nu krävs mitt körkort. Hur ska vi äldre kunna lämna avfall om vi inte längre kör bil, säg inte att man måste åka med?
Mikael

Kommentarer

  • Hej Mikael,

    Tack för din fråga.
    Stugan har 15 fria besök på återvinningscentralen. Behövs ett kort för tillfälliga besökare så kan du beställa det via vår e-tjänst Beställ återvinningskort - person utan körkort https://minasidor.vivab.se/oversikt/overview/88

    Detta innebär att du med ditt körkort delar på det totala antalet besök tillsammans med de boende.

    Ha en fin dag!
    Nicole Kundrådgivare