Jag bor i hyresrätt, hur gör jag för att besöka återvinningscentralen?

Är du folkbokförd på adressen kan från den 17 april besöka återvinningscentralen med ditt körkort. Ditt hushåll har 15 fria besök per år.
Har du inte något svenskt körkort kan du beställa ett nytt återvinningskort via vår e-tjänst Beställ återvinningskort - person utan körkort
Vivabs Kundservice

Kommentarer

  • Jag har inget bilkörkort men bara återvinnings kort som jag fick av hyresvärden, gäller den fortfarande eller måste man har "körkort"? Lite oklart info på er hemsida vad som gäller, man kan går dit med saker utan bil också faktisk.
    Jodd Andersson
  • Hej Jodd!  Om du inte har körkort finns två alternativ att välja mellan. Du kan antingen använda dig av Freja eID. Det är en statligt godkänd e-legitimation som du har i din mobiltelefon. Du kan läsa mer om den och skaffa den på Freja eIDs webbplats§

    Föredrar du ett återvinningskort kan du beställa ett nytt som fungerar i det nya systemet på våra återvinningscentraler. Det gör du via vår e-tjänst Beställ återvinningskort - person utan körkort.
    Vivabs Kundservice