Genomsnittlig vikt på matavfall och restavfall

Hej!
Jag undrar hur många kg matavfall och restavfall en lgh slänger/år?
Jag sitter och beräknar driftskostnader för en kommande bostadsrättsföreningen och undrar om ni har några nyckeltal för att beräkna viktkostnaden i en brf.
Caroline Jacobsson

Kommentarer

  • Hej Caroline,

    Tack för ditt meddelande.
    Vi använder oss av Avfalls Sveriges Riktlinjer. Jag hänvisa dig till våra riktlinjer för avfallshantering vid nybyggnation som finns på hemsidan file (vivab.se)

    När det gäller mer ingående detaljer och behovet just för er så får jag be dig maila in till vivab@vivab.se så ska vi hjälpa dig vidare. Ange då hur många lägenheter ni kommer att ha osv, kolla gärna på länken jag skickade här ovan först.

    Ha en fin dag!

    Nicole Kundrådgivare