Flerfackskärl

Hej, när får vi i Varberg flerfackskärl så att vi smidigt kan sortera våra sopor hemma?

Kommentarer

  • År 2027 ska insamling av förpackningar samlas in bostadsnära, det vill säga att även förpackningar hämtas hemma med övrigt hushållsavfall.

    Vivab ska se till att det finns ett insamlingssystem som kan fungera för alla villa- och fritidshus.

    Det kan till exempel ske genom att kärl, med flera fack sätts ut till alla enbostadshus. Hämtningen hos villa- och fritidshusägare kommer inte att förändras än på några år.

    Anette Kundrådgivare