Avstängningsventil vid tomtgränsen

Jag har ett fritidshus och precis innanför tomtgränsen finns en brunn med avstängningsventil.
Antar att det också änslutningspunkten.

Vem ansvarar för den avstängningsventilen?
Vi stänger av vattnet där när vi ska vara borta mer än ett par veckor.
Ingela Håkansson

Kommentarer

  • Hej Ingela,

    Tack för din fråga.
    Jag antar att det är servisventilen du syftar på och denna får endast hanteras av Vivabs personal. Vanligtvis brukar det vara ett litet fyrkantigt "brunnslock" där det står ett V på.

    Vill man ha vattnet avstängt vid servisen exempelvis till vintern om man har en fritidsbostad som inte man kommer nyttja under vintertid, så måste man kontakta oss så att vi kommer ut och stänger av.

    Hör av dig om du har fler frågor.
    Det går också bra att skicka ett mail till vivab@vivab.se om du har specifika frågor kring just din anläggning.

    Ha en fin dag!

    Nicole Kundrådgivare