Är utlandsröstkortet preliminärt?

Hej!
Fick i dag utlandsröstkort. Är det som vid förra eu-valet att de endast är preliminära då Valmyndigheten skickar dessa utan hänsyn till om vi utlandssvenskar är anmälda till valmyndigheten i landet vi bor. I mitt fall Spanien.
På röstkortet står att jag tillhör valdistriktet Nordöstra Göteborg, Storås. Eftersom jag är upptagen i spanska röstlängden bör jag inte finnas där. Verkar något egendomligt.

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, det stämmer att röstkorten är preliminära.
    Valmyndigheten har inte haft informationsutbyte med Spanien ännu.
    David
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.