Varför har jag inte fått mitt utlandsröstkort?

Jag har inte fått röstkort och ser att man ska ha fått det nu. Bor utomlands.

Kommentarer

  • Hej!

    Om du inte mottagit ett röstkort kan det bero på att det skickats till fel adress. Vi skickar till den adress som finns registrerad hos Skatteverket. Det kan också bero på att du korrigerade din adress hos Skatteverket efter 2 april. Vi skickar kompletterande röstkort till de som ändrat/lagt till en adress efter 2 april. De skickas nu i dagarna.

    Det är också bra att veta att du inte behöver något röstkort för att rösta från utlandet. Du kan antingen brevrösta eller om de har röstmottagning på någon ambassad eller konsulat nära dig. Vid röstning på ambassad krävs bara ID. Om du vill brevrösta kan du beställa material till valfri adress: Beställ material för brevröstning | Valmyndigheten

    Det går också att beställa dubblettröstkort från och med 13 maj på val.se. Det kan du få skickat till dig på e-post. Om du har tillgång till skrivare kan du skriva ut det och skicka det tillsammans med din brevröst, men det är alltså inte nödvändigt.

    Nils
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.