Vi behöver akut en bostad, hur gör vi?

Hej
Jag är Indrani Galwetagedara. Har redan registrerats i Bostad för en lägenhet sedan 2014. Snälla hjälp mig att få en lägenhet. Nu bor jag med min man i ett hyrt hus att det bor 11 personer i separaterrum, men delar ett kök och 3 toaletter. På grund av viruset är vi i en dålig mentalitet. Snälla hjälp oss att få en lägenhet.
Tack
Indrani Galwetagedara

Kommentarer

  • Hej,
    Tyvärr har vi inte förturer. Du hänvisas till vår vanliga kö. det jag kan rekommendera är att ni håller utkik efter när vi släpper BUMS-lägenheter. För dessa så är det inte poäng som man söker med utan systemet gör en slumpmässig dragning när lägenheten avpubliceras efter 24 timmar.

    Det betyder att alla oavsett hur länge man stått i vår kö har lika stor chans.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hallå
    Jag är Indrani Galwetagedara (personnummer) Har redan registrerat mig i en bostad för en lägenhet sedan 2014. Snälla hjälp mig att få en lägenhet eftersom den plats vi hyr hus sålde. Så innan augusti bad ägaren oss att hitta en plats Nu bor jag med min make. Snälla hjälp oss att få en lägenhet.
    Tack
    Gog välsigne dig
    Indrani Galwetagedara
  • Hej igen,
    Jag förstår att ni är i en jobbig situation just nu.

    Men jag kan endast rekommendera dig att söka det vi publicerar. Som jag skrev tidigare så har vi inte förturer. Men nu under sommaren är det oftast färre som söker och du kan därför ha turen att stå på tur för en lägenhet.

    Har du kontaktat några av de privata aktörerna, Wallenstam, Bygg Vesta och Akelius som exempel?

    Jag önskar er lycka till!

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej
    Snälla kan du förklara mig om BostadPotal, det finns några lägenheter. Men vi vet inte att företagets e-postadress är info@bostadsportal.se. Jag skickar en detaljerad bilaga för din övervägning. Är det OK att vi kontaktar dem.
    Tacka
    Indrani
  • Hej igen,
    Det är en sajt som samlar in information gällande lediga lägenheter. Men du måste fortfarande registrera dig hos varje hyresvärd och anmäla intresse där.
    Tror även att de tar betalt, men är osäker, för de tjänster de tillhandahåller.

    Jag rekommenderar att du tar dig tiden och går in på olika bostadsbolags hemsidor och registrerar dig där. Kontakta dem därefter och se om de har något tillgängligt.

    Alla är inte som oss där poäng är det avgörande, utan har andra system för sin förmedling.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör