Vad gäller för ungdomslägenheter?

Jag vill intresseanmäla mig till ungdomslägenhet men det går inte. Hur gör jag och vad är det som gäller?

Kommentarer

  • Hej,
    För att kunna anmäla sig på våra ungdomslägenheter måste du vara folkbokförd i Tyresö och vara i åldern 16-24 år.

    Här kan du läsa mer om vad som gäller för ungdomslägenheter
    https://www.tyresobostader.se/artikel/ungdomslagenheter

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Min dotter har relativt nyligen fått en ungdomslägenhet måste hon fortsätta att uppdatera en gång per år?
    Anja Vallestad
  • Hej Anja,

    Tack för ditt mail.

    Om du menar att hon måste uppdatera sig i vår bostadskö så är svaret ja, det måste hon göra. Om man inte uppdaterar sig så faller man ur kön och det gäller oavsett om man bor i vårt bestånd eller inte.

    Hoppas du fick svar på din fråga.

    Önskar dig en fortsatt fin dag och God Jul & gott nytt år 🎄

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd