Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Så här får du snabbast hjälp med din felanmälan

Var förberedd!
Både om du mailar eller om du ringer behöver vi namnet på kontraktsinnehavaren, adress och telefonnummer men gärna även vårt lägenhetsnummer.

Beskriv felet så tydligt du kan!
Berätta/beskriv på vilket sätt det är fel. Berätta att "Det går inte att stänga kökslådan" eller "Handtaget på kökslådan sitter löst" istället för "Det är fel på kökslådan". Det hjälper fastighetsteknikern att ha med sig rätt verktyg och material redan från början. Gäller felanmälan exempelvis ditt kylskåp så är det viktigt att du skriver i de uppgifter du hittar på lappen som sitter inne i kylskåpet. Modell, serienr. m.m.

Berätta om du kan sätta nyckel i tub, är hemma på dagtid eller om du vill att vi ska boka en tid!
Sätt gärna nyckel i tub eller var hemma på dagtid. Det hjälper fastighetsteknikern att planera arbetsdagen på ett effektivt sätt eftersom han inte blir beroende av att anpassa sig till bokade tider.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.