Vem kan ställa sig i er kö?

Hej, vem kan stå kö?

Kommentarer

  • Hej David,
    Alla som fyllt 16 år kan ställa sig i kö hos oss.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej
    Jag vill veta om min fru är medsökande tillsammans med mig eller måste hon ställa sig i kön själv? Jag har stått i kö i flera år och har skrivit två personer i ansökan.
    Tacksam för svar.
  • Hej,
    Varje registrering är personlig så hon behöver göra en egen för att stå i vår kö.
    Vi har inte medsökande som ett alternativ i vår kö.
    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Varför står det då " medsökande" i formuläret när man ställer sig i bostadskön?
  • Hej,
    Vi hade det tidigare vid registrering men det är borttaget sedan 2006.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Nej det stämmer inte, när jag skulle registrera min fru idag fanns det med
  • Hej,
    Jag vet inte vad det är för uppgift du syftar på som gäller för medsökande, så är det inte syftet. Intresseanmälan är personlig.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Titta på denna bild där det står " Genom att jag och eventuell medsökande"
  • Hej,
    Då förstår jag. Det är en text som är en standard text i vårt fastighetssystem. Tyvärr har vi missat det och inte tagit bort texten. Jag ska snarast korrigera det.
    Vi hade medsökande fram till 2006, sen tog vi bort det och varje intresseanmälan blev personliga.
    Men vid ett eventuellt kontrakt kan man ta med sin partners inkomst om det behövs för att uppnå inkomstkraven.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Så det betyder att texten gäller ännu och att min fru är medsökande
  • Hej,
    Tyvärr inte.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Då vill jag att min fru söker från samma tid som jag sökte.
  • Hej,
    Det är inget beslut som jag kan fatta. Jag får be dig att maila till vår uthyrningsavdelning på uthyrning@tyresobostader.se

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör