Välkommen till Tyresö Bostäders kund- och supportforum! Ställ frågor, lämna synpunkter och hjälp oss med förslag och idéer! Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-16 och fredagar 8-12.
Tyresö Bostäder ansvarar för detta forum. Vi förbehåller oss rätten att inte publicera material som bryter mot svensk lag, anses kränkande, stötande eller saknar relevans för sidans syfte. Kommentarer och frågor ska hållas till sakfrågan och hålla en god ton.
Tyresö Bostäder - Där man vill leva & bo! En plats där människor både vill leva och bo, dit vi vill nå med vårt arbete. För oss betyder det att boendet och miljön upplevs som trygg och trivsam. Vi strävar efter att våra fastigheter ska vara hållbara över tid och av god kvalitet samt att våra hyresgäster är med i dialogen om boende och miljö.
Nedan finner du mer information om hur vi som företag agerar just nu! Du kan även läsa på vår hemsida www.tyresobostader.se. Där uppdaterar vi löpande vid behov.
Information om våra åtgärder kring covid-19, från Tyresö Bostäder till dig som är hyresgäst eller bostadssökande
Servicebesök i lägenheter
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och fortsätter att göra vad vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Detta för din, vår och våra medmänniskors skull.Såväl före som efter utfört arbete inne i lägenheter handspritar vi våra händer. Vi använder också handskar så långt det är möjligt och vi undviker att skaka hand med dig, allt för att minska risken för smittspridning.
Akuta fel
Akuta fel såsom vattenläckage, elfel eller andra allvarliga fel som kan drabba dig, grannar, besökande eller fastigheten måste och kommer vi givetvis att lösa omgående.
Vi ber dig då hålla ett säkerhetsavstånd på minst två meter och om du inte har möjlighet att lämna lägenheten, att du är i ett annat rum när vi är på besök. Våra tekniker kommer ringa dig eller skicka ett SMS cirka 10 minuter innan de kommer så du har tid på dig att gå ut. Detta då vi besöker många hem och att vi tillsammans har ett gemensamt intresse i denna fråga där vi kan göra skillnad för alla.
Andra typer av fel?
Så fixar du de enklaste felen själv. Nedan hittar du instruktioner och tips, och en del filmer om hur du till exempel rensar stopp i avloppet i duschen, köket eller badrummet eller gör enklare eljobb. Filmerna är textade på svenska, arabiska, somaliska och engelska.
Tips på hur du själv kan åtgärda enklare fel i lägenheten
Om du inte kan lösa ett fel som inte är akut själv kan vi under rådande omständigheter besöka dig under förutsättning att du lägger din nyckel i nyckeltuben.
Kravet för att vi ska kunna genomföra icke akuta arbeten är att ingen finns hemma i bostaden när arbetet utförs, och att ingen i bostaden för tillfället är sjuk. Om du inte vill lämna din nyckel i nyckeltuben kan vi endast utföra akuta ärenden hos dig.
Hur länge ska det vara så här?
Vi vet inte hur länge det här läget kommer gälla. Vi följer de rekommendationer myndigheterna lämnar och utifrån det beslutar vi löpande hur vi ska agera.
Viktigt att känna till:
Tack för din förståelse!
Om vi har information som är specifik för vår verksamhet och dig som hyresgäst hos oss kommer vi att lägga ut uppdaterad information här.
Här hittar du den senaste informationen om coronaviruset - Covid-19
1177 Vårdguiden
Hittar du här
Folkhälsomyndigheten
Folkhälsomyndigheten är expertmyndighet i Sverige. De har sammanställt frågor och svar gällande exempelvis symptom på smitta och hur viruset smittar.
Samlad information hittar du här.
Questions and answers in other languages about Covid-19.
Information från Tyresö kommun
Hittar du här.
Så pratar du med barn om coronaviruset:
Krisinformation.se
Bris
Samlad information på krisinformation.se
Det är flera myndigheter som gemensamt ansvarar för frågor som rör Coronaviruset i Sverige. På krisinformation.se finns samlad information från de ansvariga myndigheterna.
Samlad information krisinformation