Vad gäller hos er på Tybo med tanke på coronaviruset som florerar?

Kan jag komma in till er kontor eller behöver jag tänka på något med tanke på coronaviruset?

Kommentarer

  • Om du känner symtom av halsinfektion, hosta, snuva och/eller feber ber vi dig att ta kontakt med oss via mejl kundvard@tyresobostader.se eller telefon 08-682 61 00 istället för att komma in. Är det så att du ska skriva kontrakt kan du ta kontakt med vår uthyrning på uthyrning@tyresobostader.se. Vi kan då skicka ditt kontrakt per mail som du sedan signerar med Bank-ID.

    Nedan finner du mer information om hur vi som företag agerar just nu! Du kan även läsa på vår hemsida www.tyresobostader.se. Där uppdaterar vi löpande vid behov.

    Information om våra åtgärder kring covid-19, från Tyresö Bostäder till dig som är hyresgäst eller bostadssökande

    Servicebesök i lägenheter
    Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och fortsätter att göra vad vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Detta för din, vår och våra medmänniskors skull.Såväl före som efter utfört arbete inne i lägenheter handspritar vi våra händer. Vi använder också handskar så långt det är möjligt och vi undviker att skaka hand med dig, allt för att minska risken för smittspridning.

    Akuta fel
    Akuta fel såsom vattenläckage, elfel eller andra allvarliga fel som kan drabba dig, grannar, besökande eller fastigheten måste och kommer vi givetvis att lösa omgående.

    Vi ber dig då hålla ett säkerhetsavstånd på minst två meter och om du inte har möjlighet att lämna lägenheten, att du är i ett annat rum när vi är på besök. Våra tekniker kommer ringa dig eller skicka ett SMS cirka 10 minuter innan de kommer så du har tid på dig att gå ut. Detta då vi besöker många hem och att vi tillsammans har ett gemensamt intresse i denna fråga där vi kan göra skillnad för alla.

    Andra typer av fel?
    Så fixar du de enklaste felen själv. Nedan hittar du instruktioner och tips, och en del filmer om hur du till exempel rensar stopp i avloppet i duschen, köket eller badrummet eller gör enklare eljobb. Filmerna är textade på svenska, arabiska, somaliska och engelska.

    Tips på hur du själv kan åtgärda enklare fel i lägenheten

    Om du inte kan lösa ett fel som inte är akut själv kan vi under rådande omständigheter besöka dig under förutsättning att du lägger din nyckel i nyckeltuben.

    Kravet för att vi ska kunna genomföra icke akuta arbeten är att ingen finns hemma i bostaden när arbetet utförs, och att ingen i bostaden för tillfället är sjuk. Om du inte vill lämna din nyckel i nyckeltuben kan vi endast utföra akuta ärenden hos dig.

    Hur länge ska det vara så här?
    Vi vet inte hur länge det här läget kommer gälla. Vi följer de rekommendationer myndigheterna lämnar och utifrån det beslutar vi löpande hur vi ska agera.

    Viktigt att känna till:
    • För allas trygghet undviker vi fysisk kontakt och håller avstånd.
    • Om du gör en akut felanmälan är det viktigt att du uppger om du är sjuk. Viktigt också att veta, det är vi som fastighetsägare som gör bedömningen om felet är akut.
    • Använd helst andra kontaktvägar än att besöka vårt kontor: maila kundvard@tyresobostader.se eller ring 08-682 61 00. En felanmälan kan du även göra via vår app.
    • Du kan känna dig trygg med att våra medarbetare följer de riktlinjer myndigheterna gått ut med. Ingen av oss är på jobbet om vi är sjuka.

    Tack för din förståelse!

    Om vi har information som är specifik för vår verksamhet och dig som hyresgäst hos oss kommer vi att lägga ut uppdaterad information här.

    Här hittar du den senaste informationen om coronaviruset - Covid-19

    1177 Vårdguiden
    Hittar du här

    Folkhälsomyndigheten
    Folkhälsomyndigheten är expertmyndighet i Sverige. De har sammanställt frågor och svar gällande exempelvis symptom på smitta och hur viruset smittar.

    Samlad information hittar du här.

    Questions and answers in other languages about Covid-19.

    Information från Tyresö kommun
    Hittar du här.

    Så pratar du med barn om coronaviruset:
    Krisinformation.se

    Bris

    Samlad information på krisinformation.se
    Det är flera myndigheter som gemensamt ansvarar för frågor som rör Coronaviruset i Sverige. På krisinformation.se finns samlad information från de ansvariga myndigheterna.

    Samlad information krisinformation

    Ann-sofie Kommunikatör
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.