Tappat lägenhetsnyckel och behöver en ny, hur gör jag?

Jag har tappat min lägenhetsnyckel och behöver en ny hur gör jag?

Kommentarer

  • Om du tappat en lägenhetsnyckel och behöver en ny är du välkommen till vårt kontor på Bollmorabacken 15/Bollmoravägen 119. Där skriver vi en rekvisition till dig som du sedan tar med dig till låssmeden, Tyresö Lås, i Alléplan. Kostnad för en nyckel är beroende på i vilket område du bor, men mellan 240 och 300 kronor.

    För att få ut en rekvisition måste du kunna legitimera dig och kostnaden för att göra en ny nyckel betalar du direkt hos låssmeden.

    Vi en eventuell flytt kommer du att debiteras för ett cylinderbyte!
    Kostnad mellan 2 500 och 4 000 kronor beroende på hur många låscylindrar som behöver bytas.

    Gäller den en nyckel till ett allmänutrymme, exempelvis tvättstugan, så kan du kvittera ut en ny direkt på vårt kontor. Samma gäller om du tappar en elektroniskbricka. Kostnaden för en ny debiteras på nästkommande hyresavi.

    Ann-sofie Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Om en lägenhet hyrs ut i andra hand, kan den som hyr i andra hand hämta ut en rekvisition för att få ersätta en borttappad nyckel eller behöver den som hyr ut ordna med detta?

    Med vänlig hälsning Fredrik
  • Hej,
    Det är den som hyr i första hand, kontraktsinnehavaren, som får hämta ut en rekvisition för en ny nyckel.
    Det för att den personen ska kunna känna sig trygg och ha koll på sina nycklar.
    Kontakta kundvard@tyresobostader.se

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör