HLU, Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll, hur fungerar det?
Vi har nu skickat ut information och beställningsblanketter gällande HLU, Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll. Beställning av underhåll fungerar nu annorlunda än tidigare lägenhetspengar.
Tidigare var det en pott du kunde använda och välja de utrymmen du själv ville, men det är nu borttagen och det är utrymmets ålder som styr när du kan beställa. Som det är nu kan du beställa de utrymmen som ska ha varit åtgärdade senast 2019 och tidigare.
Ex. Ett sovrum med senast åtgärd 2010 kan du beställa.
Det finns två alternativ att göra beställningen. Antingen lämnar du in blanketten som du fått hemskickad eller så gör du din beställning via dina "Mina sidor".
Väljer du alternativ ett så ska den skickas till Tyresö Bostäder, Box 235, 135 27 Tyresö.
Din beställning kan du göra fram till och med den 19 mars 2019. Därefter stänger vi för i år.
Vad händer efter den 19 mars?
Då sammanställer vi alla beställningar som inkommit. Därefter skickar vi det vidare till målaren som planerar upp arbetet.
Du kommer att få information om när målaren kommer till just dig.
Tidigare var det en pott du kunde använda och välja de utrymmen du själv ville, men det är nu borttagen och det är utrymmets ålder som styr när du kan beställa. Som det är nu kan du beställa de utrymmen som ska ha varit åtgärdade senast 2019 och tidigare.
Ex. Ett sovrum med senast åtgärd 2010 kan du beställa.
Det finns två alternativ att göra beställningen. Antingen lämnar du in blanketten som du fått hemskickad eller så gör du din beställning via dina "Mina sidor".
Väljer du alternativ ett så ska den skickas till Tyresö Bostäder, Box 235, 135 27 Tyresö.
Din beställning kan du göra fram till och med den 19 mars 2019. Därefter stänger vi för i år.
Vad händer efter den 19 mars?
Då sammanställer vi alla beställningar som inkommit. Därefter skickar vi det vidare till målaren som planerar upp arbetet.
Du kommer att få information om när målaren kommer till just dig.
Följ inlägget
0
följare
Borttagen kommentar