Angående hantering av fett som står på hemsidan

Vem ska man kontakta angående er hemsida? Gäller hur man ska hantera fett.
Maud Prawirodarmo

Kommentarer

  • Hej,
    Du kan ta det med mig. Vad är det som du vill?

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Är lite osäker på hur det här fungerar. Tycker att jag svarat på min fråga. Men ok, tar det igen. I TB hemsida hur man  hanterar fett i hushåll så rekommenderar ni en plastflaska. Jag har tidigare arbetat i kommunen,kultur och fritid, och fick lära mig att överbliven fett skull man hantera med en tratt och en tom mjölkkartong. Plastflaska är ingen användning. Mjölkflaskor kan man tillsluta och säkert bränna.
    Vänligen
    Maud Prawirodarmo
  • Hej,
    Tror vi redan tagit detta via vår info-mail. Men detta är riktlinjer från avfallsenheten i kommunen. Tratten man kan använda är skruvbar med lock och man sätter den på en petflaska. När flaskan är full tar man bort tratten och sätter på en vanlig kork igen. Lämnar sedan in flaskan som farligt avfall på kretsloppscentralen Petterboda.
    Här kan du läsa mer om hanteringen på kommunens hemsida.
    https://www.tyreso.se/boende--miljo/avfall-och-atervinning/slam-fett-och-latrin/fettavfall.html?searchKeyword=Fettavfall

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.