Bostadskö

Hej, jag bor inte hos er men undrar om jag kan ställa mej i er hyreskö? jag bor i en hyreslägenhet på Söder och vill flytta ut till Tyresö, närmare barn och barnbarn. Kommer att försöka byta själv till först och främst Bagarsvängen eller Kringelkrogen, men undrar om det även går att söka via er interna kö
mvh
Marie Gustafsson
Hornsgatan 104
117 26 Stockholm

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Man behöver inte bo hos oss för att stå i våran bostadskö.

    För att kunna söka bostad hos oss måste du registrera dig i vår kö. Det gör du via vår hemsida https://www.tyresobostader.se/mina-sidor/logga-in
    Hur stor chans du sedan har på en lägenhet beror på hur många poäng du har. Vi säger idag att man behöver 10-12 års kö-poäng, (1 poäng per dag).

    Det man kan ha tur med är om vi släpper så kallade Bums-lägenheter. De ligger publicerade i 24 timmar, därefter gör systemet en slumpmässig dragning av alla som sökt. Alltså inga poäng i detta fallet.

    Här kan du läsa mer om hur du söker bostad hos oss https://www.tyresobostader.se/artikel/vill-du-sta-i-var-ko

    Lycka till!

  • om jag får en lägenhet i ett äldreboende kan min son som är 56 år flytta med vi bor på samma adress idag och han är min hjälp med alla ärenden jag är själv 85 år vore bra att veta för jag kan inte lämna honom med hyran som vi betar gemensamt siv.freiman@telia.com
  • Hej,
    Angående rent äldreboende så är det en fråga för äldreomsorgen.
    När det gäller seniorboende så kan han flytta med, men kommer inte kunna överta lägenheten så länge han är under 70 år.

    Mvh
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej jag står i er bostadskö sedan sex år , varje gång jag vill visa intresse så får jag upp texten att ni har uppgift om mig som jag ska bekräfta eller något sådant. Hittar ingenstans vad ni vill veta  eller hur jag kommer in på detta där jag kan svara er.

    MVH

  • Hej,

    Om du scrollar längst ner i den rutan så hittar du en knapp som du klickar på. Den ligger lite dold.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej,

    Jag antar att du fått upp en popup som ber dig att uppdatera. Tyvärr har vi ett känt problem med den som vi jobbar på att lösa. Men för att kunna kringgå och komma vidare bockar du i att allt stämmer.

    När du är tillbaka på "Mina sidor" klickar du på uppdatera mina uppgifter.

    Väl inne så är det bara att ändra det du vill ändra.

    Kvarstår något problem så är det bara att du hör av dig igen, gärna på telefon 08-682 61 00, så hjälper vi dig den vägen.

    Sanna Förvaltare
  • Hej ungefär hur lång kötid har man för att lyckas få en lägenhet?.

  • Hej,
    Kötiden hos oss är i dag ca. 10-12 år.
    Vi har i bland även något som kallas BUMS-lägenheter. Dessa publiceras i 24 timmar och därefter görs en slumpmässig dragning av de som sökt.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej jag har ingen bankid och undrar hur ja kan logga in för uppdatera min fortsatt plats i kön?
  • Hej,

    Tack för ditt mail.

    Du kan välja om du vill logga in via bankid eller som vanligt med din personliga kod precis som tidigare.

    Lycka till och jag önskar dig en fortsatt fin dag.

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd
  • Hej jag heter asad Hossaini som jobbar I tyresö premiummaleri.se.
    Jag behöver en lägenhet som man bor nära min jobb. Nu jag bor I Järfälla kommun.
    Mvh asad
  • Hej Asad,

    Tack för ditt mail.

    Vi har en bostadskö som alla får ställa upp sig i, enda kravet är att man har fyllt 16 år.
    Den är kostnadsfri och man får 1 poäng/dag.
    Tyvärr så är kötiderna väldigt långa, kan ta uppemot 10 år att få ett erbjudande om en lägenhet som man har lämnat intresse för.

    Önskar dig en fortsatt fin dag.

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd