Bostadsbyte

Om jag har ett hyreskontrakt hos er sen flera år tillbaka och man har hittat en person som är intresserad av att byta lägenhet också Tybo kontrakt ,hur går man tillväga då? Jag har varit mamma ledig i ca 1.5år och rätt så nyligen börjat jobba igen (timanställd) och har en sambo med en bra inkomst som ska flytta med. Kan man räkna på hans inkomst då eftersom att jag har varit mammaledig under en längre period? Min nuvarande hyra är högre än den som jag önskar att byta med och jag har aldrig haft en försent inbetald hyra eller dylikt(kanske man ska tillägga). /Mvh Victoria
Victoria

Kommentarer

  • Hej,
    För att kunna göra ett byte fyller du och den du vill byta med i en bytesblankett
    Eftersom din sambo och du varit sammanboende tidigare och planerar att vara det fortsättningsvis så kan man få räkna med hans inkomst. Men det tar du med den handläggare som får ert ärende.

    Lycka till!

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör