Varför är tv.nu så seg ??

Hej ! Jag använder gärna tv.nu men om det ska fungera så här finns det en uppsjö av andra liknande appar... Upplever sedan flera år (trogen!...) att tv.nu är ootroligt seg när man startar den och när man ska titta mellan olika kanaler eller svajpa mellan olika program. För mig som lekman verkar det vara som att programvaran är för "tung", upplever allddrig !! samma sak när man surfar eller appar på andra sidor... Har f.n. en iPhone 6S men har köpt nya mobiler, eftersom historiskt, men alltid upplevt samma sega problem med just bara eran app... !?? Ni får en sista chans att snabbt lösa ett UPPENBART problem med just eran app, sen är det delete och välja bland alla andra som förmedlar exakt samma sak. Är en "normal" svensk som aldrig klagar... men nu är det j_vlar i mig nog och som synes efter flera år är måttet rågat... Upp till er om ni vill visa era annonser. Mvh, Janne

Kommentarer

  • Hej Janne,

    Tack för att du skriver till oss och berättar om detta. Det är beklagligt att en trogen användare som du har haft så mycket problem med vår app över en längre tid. En önskan från oss är att du hade hört av dig tidigare så att vi hade kunnat hjälpa dig. För det är självklart att du ska kunna använda dig av vår app utan att det krånglar.

    Innan jag skickar vidare ditt ärende behöver jag veta vilken uppdatering har du på mobilen och vår app? Är du inloggad på appen?

    Vänlig Hälsning,

  • Jag har en IPhone 6s med iOS 9.1, eran app är alltid uppdaterad till senaste versionen. Förstår att rådet nu genast blir att uppdatera till senaste iOS. Problemet är att det var lika segt när iOS 9.1 var det "nyaste" iOS'et, och jag även då hade eran senaste app. Jag är inte inloggad på någon app och om det är kriteriet för att få rätt "hastighet" är jag inte intresserad mer, anser inte att man ska behöva logga in för att få full funktionalitet och väljer hellre en annan app-tjänst istället för att behöva logga in för något så enkelt (logg-in är inte logiskt och alltför krångligt för en sådan här tjänst).
    Likadant tidigare när jag hade senaste iPhone 5 och senaste iOS-systemet, senaste appen, var att tv.nu var segt så fort man svajpar, tittar på ett specifikt program på en kanal, hoppar tillbaks till kanallistan (och det fryser upp 15-25 sekunder), eller inväntar hela kanalprogrammet som tar en evighet att ladda (jämfört med liknande sidor)... Detta oavsett om jag kör på bredband hemma på jobbet, eller via mobilnätet. Skulle trots allt vara väldigt förvånad om jag är ensammen om att uppleva dessa långa segheter.
  • Hej Janne,

    Tack för att du hör av dig, vi undersöker. En tillfällig lösning du kan prova är att installera om appen och starta om telefonen då det brukar göra att den rullar på bättre men vi undersöker även vad det beror på.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Victor, Stort tack för ett ärligt svar ! Har om-insallerat appen och allt fungerar väldigt bra, hoppas det fortsätter när det blir nya versioner och iOS. Då det historiskt har varit problem då det blivit nya "nivåer". Men som sagt det fungerar bra just nu ! Å då är jag nöjd. Tackar !