Sökfunktionen har blivit värdelös

Förut kunde man söka efter filmer, serier och program som gick PÅ TV.

Nu kan man välja en film (eller serie) som finns i dagens tablå, söka på den och endast få en massa betalalternativ som resultat (Netflix, SF Anytime, Viaplay osv) - trots att den går PÅ TV, vilket var anledningen till att jag sökte på tv.nu efter den.
(Ville jag se filmen på en betalkanal så skulle jag ha sökt i min AppleTV eller annan enhet, och inte på tv.nu - tack men nej tack till info om vad som går på betalkanalerna)

Så varför har ni fördärvat sökfunktionen? För att få högre reklamintäkter? För nu är den ju värdelös.

Mvh/Lasse

Kommentarer

  • Hej Lasse!
    Tack för att du hör av dig med feedback, men tråkigt att du tycker att sökfunktionen är dålig. I söket vill vi möjliggöra att hitta alla program, oavsett om de sänds på tv just nu, eller om de är tillgängliga på någon streamingkanal. Vi är en oberoende guide till tv och streaming, och visar och guidar till innehåll från alla tv- och streamingkanaler, oavsett om det är gratis eller betalvarianter. Och vår målsättning är att alltid visa var programmet går, dvs även vilka sändningstider på tv-kanalerna som gäller.

    Är du ute efter att t ex se vilka filmer som sänds på tv-idag så är kanske är ett tips att istället för att använda sökfunktionen filtrera startsidan (som du kan anpassa inne på Min sida så att bara har de kanaler du vill ska synas finns där) på t ex Film eller Serier. På webben ser det ut som i bilden nedan - röd ring runt de filter jag menar.
    Önskar dig en fortsatt fin dag! //Katarina på tv.nu