Påminnelser

Jag klagade på påminnelser tidigare och avinstallerade tv.nu. Det var kanske 6 månader sen. Jag har nu installerat appen ig
en och konstaterar att påminnelser fortfarande inte fungerar.

Kommentarer

  • Hej Janne,

    Det låter inte alls bra. Påminnelser har vi jobbat extra mycket med för få det att fungera. Vilken enhet surfar du ifrån?

    God fortsättning!

  • Jag surfar i inloggat läge på en Sony experia

  • Har en ny Huawei p9 och har pushnotiser påslaget överallt vad jag vet, men samma problem som ovan.

  • Hej!

    Kolla in systeminställningarna för tv.nu appen så ni inte slagit av push där för vår app.
    Inställningar (på enheten) -> Program -> tv.nu -> Aviseringar -> Se till att det är tillåtet i menyn där.

    Allt gott,

  • Alla pushfunktioner på.

  • Janne: Använder du WiFi eller mobilinternet? Kvarstår problemet?

  • Jag använder både och. Men när mobilen är i vila så hinner nog inte wifi att starta upp. Påminnelsen kommer alltid 10-30 minuter för sent

  • Hej Janne,

    Då är det förmodligen så att du inte kan vara uppkopplad på ditt wifi när du vill ha dina påminnelser i tid. Pröva inför nästa påminnelse att inte vara uppkopplad på ditt wifi utan använd dig av mobilsurfen för att se om det gör någon skillnad. Annars får vi ta vidare ärendet till våra utvecklare för android.

    Allt gott,

  • Hej!
    Jag har haft en Samsung Galaxen Mega innan och den har påmint mig i rätt tid även på WiFi men sedan jag köpte en Samsung A5 så om jag sätter på 5 minuter innan så ringer den strax efter det börjat. Ett tag satte jag den på 15 minuter innan och även då påminnde den försent. Har haft det även på surfplatta men då kan det bli 15-20 minuter efter det började och är väldigt irriterande. Jag har kört mobilen på mobilsurf. Hoppas det finns en lösning.

    Mvh/Sussie