Konstant nätverksfel vid val av playtjänster

Jag har inte kunnat använda tv.nu-appen under Android på flera månader nu. När jag kör igång den så kommer det upp en skärmsida som säger "Playtjänster. Välj de playtjänster du använder...", men det finns inget att välja. Istället så står det "Nätverksfel" längre ner på sidan. Alltid. Varje gång. Hela tiden...

Min telefon har inget problem med sin uppkoppling till Internet i övrigt, så det verkar vara ett problem specifikt till tv.nu. Jag trodde att det skulle gå över av sig själv efter ett tag, men icke sa Nicke...

Kommentarer

  • Hej Lennart,

    Hm. Jag förstår! Jag kollade med vår android-tekniker och han undrar om du har testat att ominstallera appen? Om inte - testa det först. Vi har inte fått in några liknande anmälningar, så det är lite oklart vad felet beror på. Men som sagt, ominstallera och återkom om det inte börjar fungera!

    Ha det bra så slänge
    Johannes
  • Hej och tack för svar! Jo, jag har provat det, men det gör tyvärr ingen skillnad. Jag har även provat att radera /sdcard/Android/data/com.tvnu.app utan framgång. Några andra förslag?
  • Ingen uppföljning på frågor?
  • Hej på er,

    Vi hittar inget fel i nuläget, så det är lite oklart vad det beror på. När ni installerar appen - gör ni det på internminnet eller på minnskortet?

    Behöver veta:
    vilken enhet du använder, dvs. vilken typ av mobil och modell?
    vilken uppkoppling har du - är det wifi, mobilt bredband etc.?
    Johannes
  • Hej!

    Jag har en Nexus 5X (= LG-H790). Den understöjder inte minneskort, så det appen är installerad direkt till det interna flash-minnet. Uppkoppling är både via 4G (Halebop) och WiFi, det blir samma resultat oavsett vilket som användes. Appen har fungerat bra tidigare, men efter en uppdatering (?) så började det här problemet uppstå. Det enda som är annorlunda med mig är att mitt Google-konto är registrerat i USA då det är där som jag är bosatt. Jag är dock här i Sverige just nu. Min egen misstanke är att det är tillägget av playtjänster som ställt till det. Möjligen så försöker ni slå upp vilka tjänster som finns tillgängliga baserat på mitt kontos hemland eller hemort och det är där det går fel. Men... det är bara en tanke...

    Skärmdump följer nedan.

    Mvh,
    Lennart

  • Hej Lennart,

    Ber om ursäkt för sent svar. Jag har vidarebefodrat problemet till våra utvecklare och de ska kika på det, tack för att du säger till!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Har du testat att avinstallera och installera appen på nytt?

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Tack. Jo, som nämnt ovan så har jag provat att avinstallera & återinstallera, men det gjorde tyvärr ingen skillnad...
  • Är du inloggad när du startar appen och i så fall med vilken e-mail? (Maila oss på marknad@tv.nu om du inte vill skriva den här)

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej Victor! Jag svarar per epost... Mvh, Lennart