Internetkontakt

Hej,
jag har just fått tillbaka min Lenovosurfplatta efter en garantireperation. Den är då fabriksinställd. När jag vill återinstallera Shibsteds appar fungerar det inte. Detta gäller tv.nu, Aftonbladet och SvD. Jag får mail att lösenordet (som tydligen måste bytas) är bytt men kommer ändå inte in , feltext " xxxxx. Kan inte nå internet" typ.
Detta problem finns bara på Shibstetskontot alla andra appar typ DN, Di etc fungerar.

Mvh
Staffan Larsson

Kommentarer

  • Hej Staffan,

    Har du samma problem på app och web?

    Utanför norden blockeras inloggningen, det var en säkerhetsåtgärd som Schibsted gjorde nyligen, det kan vara så att du är utomlands eller använder en VPN eller har någon annan inställning som gör att ditt IP blockas. Tyvärr ligger det utanför våra händer när det gäller vilka IP-nummer som blockeras.

    Vi ska implementera en nya version av inloggningen så snart vi kan, troligtvis i början på nästa år och allra senast 31:a januari kommer det inte finns någon blockering längre. Om du är på t.ex. mobilnät istället för wi-fi, hjälper det? Har du något tillägg installerat på webbläsaren som kan orsaka problemet om du inte är utomlands?

    Ber om ursäkt för strulet!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej,
    jag kommer in från web men kan tex inte nå Aftonbladet plus eller konfigurera min tablå hos tv.nu

    // Staffan
  • Är inte utomlands eller använder vpntunnel
  • Ytterligare ett förtydligande,
    jag är prenumerant på SvD men kommer inte åt dom "spärrade" sidorna.

    // Staffan
  • Det verkar inte som min kommentar har gått fram.
    Jag bor i Ronneby, visserligen utanför Norge men torde i detta fall inte räknas som utomlands.
    Jag kommer inte åt de "spärrade" sidorna på webben,
    typ Aftonbladets plus och "min sida" på tv.nu
    Jag är prenumerant på SvD.

    // Staffan

  • Hej Staffan,

    Jag ser dina kommentarer. Det låter som ditt IP blockerats felaktigt, jag ska höra om det finns någon som kan hjälpa mig med detta då det är en central Schibsted-funktion är det inget våra utvecklare styr över. Ta gärna kontakt med SvD också, ber om ursäkt för strul!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej igen,
    Det funkar fortfarande inte.
    Försökte komma in på mina sidor hos TV.nu.Lyckades inte men fick ett mail från Schibstedt" Nätverket du försöker logga in från är tyvärr ett osäkert nätverk. Byt nätverk för att kunna logga in"Inte helt lätt när surfplattan bara jobbar mot WLAN.
    Min fiberleverantör är Miljöteknik i Ronneby.
    Operatör är Viasat.

    // Staffan
  • Hej Staffan,

    Jag har pratat med supporten och de ser att du försökt byta lösenord, men verkar som det fortfarande inte fungerar. Fick rekommendationen att du ska testa att byta lösenord i browsern i incognito, sen gå igenom processen för att se om det hjälper. Hör av dig när du gjort det och säg till hur dt gått!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Förstår inte vad byte av lösen inkognito innebär.
    Eftersom alla andra appar frånsett Schibstedts funkar tror jag problemet ligger hos er, inte hos mig .

    // Staffan
  • Hej Staffan,

    Det tog lite längre tid än beräknat men nu rullar en ny uppdatering ut med uppdaterat inlogg ut på både iOS och Android. Om du håller koll på uppdateringarna borde den komma i veckan (den rullas ut långsamt till alla användare).

    Med vänliga hälsningar,
    Victor