Trip_headsign i GTFS Regional static

Är trip_headsign i trips.txt alltid tom? Ni kanske borde skriva det i dokumentationen i så fall.

Kommentarer

  • Hej Robert,

    Just nu är den alltid tom, men det kan ändras i framtiden. Detta är enligt GTFS specen, där fältet ör optionelt. Vi har arbete på gång för att förbättra dokumentationen.

    Man behöver bara kolla på trip_headsign när det inte finns någon headsign i stop_times, så om man implementerar det på detta sätt har man stöd om det skulle finnas en trip_headsign utan att man tappar prestanda eftersom det alltid finns en stop_time headsign just nu.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab