Trafikverkets tåg-api

Hej.

Tidigare kunde man få ut information om vid vilka stationer ett tåg stannar och vid vilka tider. Jag kan inte hitta detta längre i trafikverkets API eller något annat API. Finns detta någonstans eller finns det planer på att tillhandahålla det i framtiden?

Tack för i övrigt trevliga API:er :-)

Mvh
/Roger

Kommentarer

  • Hej!

    Är det ankomster och avgångar från stationer du menar?
    Kolla på Trafikverkets sida http://api.trafikinfo.trafikverket.se/Console och välj "Ankomster och Avgångar från Station" i listan.

    Är det denna information du är ute efter?

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Nä, det är egentligen tvärtom. För ett visst tåg skulle jag vilja se vilka stationer det stannar vid och vid vilka tidpunkter. Tidigare fanns det ett API här på Trafiklab som hette train info om jag minns rätt som hade den informationen. Men trafik info på trafikverket har det inte vad jag lyckas se.

    /Roger

  • Hej!

    Kolla under datamodeller http://api.trafikinfo.trafikverket.se/API/Model -> "Järnväg" -> "TrainAnnouncement" så tror jag det är modellen eftersöker.

    /Martin

    Team Trafiklab