Störningsinformation 2 och Trafikläget 2

Hej
Min app STRULbrukar visa först en indikation på läget (trafikläget 2) och därefter i läge 2 även detaljinformation från "störningsinformation 2". Plötsligt visas ingen information trots att SL på hemsidan visar större störningar för Bussar och pendel och lokalbana eller spårvagn.

Appen är inte förändrad alls utan tvärt om verkar det som att inte SL skickar ut sitt data publikt genom sina APIer. Jag kan inte fatta vad det är som hänt. Kan ni se ngt hos er?
Just nu visas Större Stöningar för Buss och Pendel.
Stefan

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    Ja tyvärr så har inte störningsinformation 2 levererat data på flera veckor och just nu verkar den även ligga helt nere sen några dagar. SL har jobbat på att hitta ett sätt att kunna fortsätta publicera störningsinfo så efter nyår och ledigheterna kommer både Störningsinformation 2 och Trafikläget 2 bytas ut till ett nytt API. Ni kommer få information när detta sker.

    Mvh
    Sofie på Trafiklab
  • OK - Jättetråkigt...
    Blir det bara URLen som byts ut eller skall ALLT göras om nu eller ?

    Stefan
  • Hej,
    Jo jag håller med om att det är lite trist men samtidigt bra att de erbjuder ett alternativ istället för att låta dem dö ut helt. Jag har tyvärr inte alla detaljer men det kommer vara en hel del förändringar och "breaking changes" i det nya APIet.

    Mvh
    Sofie
    Sofie på Trafiklab
  • Ja det hade jag nog aldrig trott att de skulle lägga ner...
    Hoppas det kommer ngt bra av detta...
    Tack för hjälpen och dina snabba svar...

    Gott nytt år...
    Stefan
  • Hej igen
    Finns det några nyheter om de nya APIerna ?
    Stefan Eng
  • Hej Stefan,

    Imorgon kommer det nya API:et som ersätter båda gamla API:erna släppas.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hej Stefan,
    Detta API ersätts nu av SL Deviations för att lösa det här problemet. Vi vet att det är en relativt plötslig och stor förändring men tyvärr så fanns det ingen möjlighet att lösa detta i det gamla APet. Dukan läsa mer om det nya APIet här https://www.trafiklab.se/api/trafiklab-apis/sl/deviations/.

    Mvh
    Sofie på Trafiklab