SL Störningsinformation 2: Vad betyder mainNews?

Hej

Jag tittar lite på ert API "SL Störningsinformation 2" och jag undrar lite vad mainNews egentligen betyder...?
Just nu händer ett stort strömavbrott på röda linjen men alla events har mainNews = false.
Därför undrar jag bara när det blir true...?

Tack
Matthias

Kommentarer

  • Hej Matthias,
    MainNews används inte i SL:s verksamhet för närvarande och betyder därför ingenting. Den ursprungliga tanken var att använda detta för att kunna lyfta fram övergripande/viktig information. Nu används istället den separata tjänsten Trafikläget för att presentera övergripande information.

    /Sabina
  • Haha OK 😀
    Tack för hjälpen.

    Det vore kanske bra om ni updatera dokumentationen 😀
  • Och jag antar att SortOrder också används inte längre?
  • Precis.