Reseplanerare 3: Linjenummer saknas

Det händer ibland reseplanerare 3 returnerar ett svar som saknar värde för line fältet för en del av rese alternativen.
Varför saknas linjenumret?

"Product": {
       "name": "TUNNELBANA ",
       "num": "10731",
       "line": "",   <---------------------------------------- varför inget värde?
       "catOut": "METRO   ",
       "catIn": "MET",
       "catCode": "1",
       "catOutS": "MET",
       "catOutL": "TUNNELBANA ",
       "admin": ""
},

Fråga:
http://api.sl.se/api2/TravelplannerV3/trip.json?key=<MY_KEY>&lang=sv&time=20%3A36&products=79&originId=9103&destId=9309&numB=0&numF=5&passlist=1&poly=0

Svar:
https://pastebin.com/9QeF6jtY

Kommentarer

  • Ser ut som man får dubbletter i svaret, var av den ena saknar linjenummer.
    I svaret ovan finns två reseförlag med avgångar från Vällingby kl 20:45. Första förslaget saknar linjenummer.
  • Hej,
    Parallella resesökningar görs i två olika datamängder - realtidsdata och planerad data - vilka hämtas ut via olika gränssnitt från källsystemet. Reseplanerarsystemet har ibland problem att matcha realtidsdata med planerad data. Detta är felanmält och håller på att utredas av systemleverantörerna.
  • Hej,
    Den saknade linjeinformationen i svaret från Reseplanerare 3 kommer att åtgärdas i nästa version av systemet som är planerad att driftsättas nästa vecka. Felet med dubbletter är inte löst i denna version, det utreds vidare.

    /Sabina
  • Hej!

    Om åtgärden är driftsatt nu så verkar den inte fungera riktigt.

    Jag får samma problem som Anders nu idag, att vissa t-baneavgångar endast heter TUNNELBANA i Product-objektet. Det följer då oftast med ett till reseförslag där korrekt linjedata ingår, men inte alla gånger. Ser att det är samma fel på sl.se

    Vet inte om det är relaterat till detta, men ibland får jag inte någon direction på tunnelbaneavgångar, men då syns i alla fall "tunnelbanans blå linje 11" som linje.

  • Hej Torsten,
    Fortsatt utredning pågår för det här problemet.

    /Sabina