Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Reseplanerare 3: Linjenummer saknas

Det händer ibland reseplanerare 3 returnerar ett svar som saknar värde för line fältet för en del av rese alternativen.
Varför saknas linjenumret?

"Product": {
       "name": "TUNNELBANA ",
       "num": "10731",
       "line": "",   <---------------------------------------- varför inget värde?
       "catOut": "METRO   ",
       "catIn": "MET",
       "catCode": "1",
       "catOutS": "MET",
       "catOutL": "TUNNELBANA ",
       "admin": ""
},

Fråga:
http://api.sl.se/api2/TravelplannerV3/trip.json?key=<MY_KEY>&lang=sv&time=20%3A36&products=79&originId=9103&destId=9309&numB=0&numF=5&passlist=1&poly=0

Svar:
https://pastebin.com/9QeF6jtY

Kommentarer

  • Ser ut som man får dubbletter i svaret, var av den ena saknar linjenummer.
    I svaret ovan finns två reseförlag med avgångar från Vällingby kl 20:45. Första förslaget saknar linjenummer.
    Anders
  • Hej,
    Parallella resesökningar görs i två olika datamängder - realtidsdata och planerad data - vilka hämtas ut via olika gränssnitt från källsystemet. Reseplanerarsystemet har ibland problem att matcha realtidsdata med planerad data. Detta är felanmält och håller på att utredas av systemleverantörerna.
    SL
  • Hej,
    Den saknade linjeinformationen i svaret från Reseplanerare 3 kommer att åtgärdas i nästa version av systemet som är planerad att driftsättas nästa vecka. Felet med dubbletter är inte löst i denna version, det utreds vidare.

    /Sabina
    SL

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy