Kan inte skapa konto?

Hej,

Jag försökte igår skapa ett konto för att kunna använda API:erna, men fick inget email (inte i spamkorgen heller). Jag har även bett om lösenords-påminnelse (även om jag aldrig kommit så långt att jag fått sätta något) ett par gånger utan resultat.

Tacksam för hjälp eller förslag! (Utgår från att admin kan se min e-post-adress som var den jag försökte registrera)

MVH /Lars

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Jag utgår från att du är Lars Sjödin med epostadress: vegolasse@hotmail.com

    Försök logga in med det lösenordet som du angav eller ändra det. Hör av dig om du fortsatt har problem.

    Med vänlig hälsning, Åke

  • Hej, tack för snabbt svar men jag kom aldrig så långt att jag fått sätta ett lösenord. Efter att ha fyllt i första formuläret för att skapa konto utlovades ett mail som aldrig kom.

    Mvh /Lars

  • Hej Lars,

    Det låter mycket konstigt.
    Enklast är om vi gör så här- jag tar bort ditt konto och du försöker skapa ett nytt imorgon.

    Med vänlig hälsning, Åke

  • Sweet. Tack. Jag provar igen i morr'n. /Lars

  • Problemet är följande: Mandrill, er eran mail-agent hamnat i onåd och spärrats av hotmail (det dyker inte ens upp i spam-korgen).

    Jag reggade ett annat konto med min gmail-address och såg då att avsändaren är admin@trafiklab.se. För framtida användare med hotmail som inte lyckas skapa ett konto så kan man göra följande för att köra över hotmails filterfunktion:

    1) Gå in i Inställningar (kugghjulet i web-versionen av hotmail) -> Alternativ -> Betrodda och blockerade avsändare
    2) Lägg till admin@trafiklab.se som betrodd och spara.
    3) Begär att nytt lösenord på https://www.trafiklab.se/user/password

    MVH /L

  • Hej Lars,
    Tack för informationen. Jag skall ta det vidare internt.

    Med vänlig hälsning, Åke