GTFS_Regional

Jag lyckas inte ladda hem gtfs-data med ett skript som har funkat prima tills nu.
Skript snipp:
# ange operatör
> rkm <- "dt"
> lan_kod <- "20"
> # =====ladda ner gtfs från Trafiklab, Samtrafiken =================================
> gtfs_regional_fil <- paste0(data_input, "/trafiklab_", rkm, ".zip") # sätt ihop filnamn för gtfs-filen
> ## static GTFS timetable data from Trafiklab
> url_regional <- paste0("https://opendata.samtrafiken.se/gtfs/", rkm, "/", rkm, ".zip?key=", key_get("API_trafiklab_token", "GTFS_Regional"))
> GET(url_regional, write_disk(gtfs_regional_fil, overwrite=TRUE)) # här laddar vi ned filen

Följande felmeddelande:

Error in curl::curl_fetch_disk(url, x$path, handle = handle) :
Failure when receiving data from the peer

Har ni driftstörningar? Kanske ligger felet hos Dalatrafik?

Med vänliga hälsningar
Henrik Aldén
Region Dalarna

Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik,

    Står felet kvar, och kan du få ut mer information från CURL?
    Testa gärna att ladda ner filen från den URL du bygger ihop genom webbläsaren, för att säkerställa på vilken sida felet ligger.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab