GTFS Regional SL TripUpdates uppdateras sällan

Hej!
De senaste dagarna har GTFS-RT TripUpdates från SL uppdaterats sällan(ungefär varannan minut eller mer). Vet ni om det är en pågående störning?
Tack,
Magnus

Kommentarer

  • Hej,

    Vi har inte haft någon störning på vår sida, och kan inte heller se att antalet inkommande uppdateringar skulle ha minskat. Däremot kan jag se att filerna inte skapas lika ofta som de ska, vilket verkar vara på grund av hög systembelastning på vår sida. Filerna skapas två nu var 30e sekund istället för var 15e sekund, så det kan vara att de har blivit ännu segare under rusningstrafik.

    Vi kommer undersöka vad det beror på och försöker att lösa det så snabbt som möjligt. Vi jobbar även med en förbättrad övervakning av våra egna system, där en ny lösning som tillåter oss att övervaka prestandan på ett bättre sätt borde vara på plats i våren.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab