GTFS Regional SL transfer från/till samma stop_id

Hej!

I de senaste datan från SL GTFS Regional är vissa transfers (bara kollat Telefonplan som exempel) från och till samma stop_id. Exempelvis gäller detta transfers från/till stop_id 9021001002821000 och 9021001013065000 vilka båda är station Telefonplan (den ena för buss, andra för tunnelbana). Borde inte den ena länka till den andra istället?

Just nu ser datan ut såhär
9021001002821000,9021001002821000,2,0
9021001013065000,9021001013065000,2,0

Uppmärksammade detta när jag skulle slå ihop alla avgångar från stationen Telefonplan och inte kunde hitta en länkning mellan de två stationerna.

Tack!
Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Jag kollade i vår data och det verkar inte som att SL har definierat en bytestid mellan de två hållplatserna. Varför det inte finns någon länk mellan busstationen och metrostationen är oklart.

    Att ha bytestider mellan samma hållplats är dock normalt, detta anger hur lång tid det tar att byta mellan två olika hållplatslägen inom hållplatsen. I detta exempel är det 0 sekunder, men om du skulle kolla närmare skulle du även hitta mer detaljerade transfers, från olika hållplatslägen till olika hållplatslägen inom samma hållplats, med olika bytestider.

    Hoppas detta svarar på dina frågor.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab