GTFS Regional Realtime

Hej !

Jag använder mig av GTFS -Static och RealTime. För att får ut positioner samt typer på fordonen. Men nu ser jag att lite drygt hälften av alla entiteter inte får något trip_id. Vilket får den effekten att jag inte kan bestämma typen. Datakällan är Östgötatrafiken. Är detta ett vänligt problem. Vet ni någon på östgötatrafiken som man kanb prata med om detta ?

Erik

Kommentarer

  • Hej Erik,
    Jag skulle behöva kolla detta med mina kollegor som är tillbaka nästa vecka efter ledighet så jag återkommer då.
    Ditt problem verkar ju dock inte vara trip_id som saknas utan att det inte finns någon trip alls som fordonet är kopplat till. Skulle också säga att det är vanligt då detsamma gäller alla regioner som levererar realtid och inte bara Östgötatrafiken. Men just varför får jag som sagt gräva lite i och återkommer efter helgen.

    Mvh
    Sofie på Trafiklab
  • Ok !
    Tack så mycket !
    Erik
  • Hej igen Erik,
    Har kollat upp din fråga lite mera och det stämmer att många fordon inte har någon trip (tur) kopplad till sig vilket är normalt. Detta beror helt enkelt på att de ju existerar även utanför turer ibland, t ex om de är på väg till depå efter sin tur, eller från depå till starten på turen, eller parkerade fordon osv osv..Hoppas det besvarar din fråga!

    Mvh
    Sofie på Trafiklab