Felaktigt dokument returneras av SL störningsinformation

Det verkar som att det ibland returneras ett felaktigt dokument.

Vissa request mot SLs `deviationsrawdata` API returnerar ett dokument som är "avklippt".

En validering av dessa svar ger följande.

Parse error on line 5530:
... "Updated": "2015-03-24T08:26:26
-----------------------^
Expecting 'STRING', 'NUMBER', 'NULL', 'TRUE', 'FALSE', '{', '['

Detta gäller alltså inte alla svar, utan endast vissa. Kan det kanske vara en cache som inte har stöd att spara dokument över en viss storlek så att de huggs av?

Kommentarer

  • Hej,

    Går detta att återskapa för samma sökning? Har du möjlighet att förse url?
    Om svaret blir avklippt så låter det ju som att överföringen avbryts mitt i, vilket kanske är en timeoutgräns som har nåtts. Varav det kanske inte går att återskapa för exakt samma sökning direkt efter varandra.
    Om det inte går att återskapa har du en tidpunkt för anropet?

    //Daniel A

  • URL: api.sl.se/api2/deviationsrawdata.json?key=<KEY>

    Det har varit till och från, har gjort om min deploy för den här tjänsten och har inte sett det sedan dess. Kan helt klart ha varit på min sida med. Håller ögonen på det och skriker till om det dyker upp igen.

    Tack!

  • Har försökt hålla koll på detta ett tag och det kommer till och från fortfarande. Kan även reproducera det genom att ladda om webbläsaren för att se att en del av responsen saknas när detta artar sig. Detta verkar inte påverka alla svar utan vissa kommer tillbaka korrekt.

    Idag (2015-07-21) har jag följande tider i UTC loggade med fel relaterat till detta.

  • Tack för info, jag har lyckats återskapa felet nu lokalt.

    En lösning på detta kommer dock att komma först till hösten pga semester perioden.

    //Daniel A

  • Toppen, tack!

  • Detta ska vara åtgärdat nu, återkom gärna om det mot förmodan ändå skulle uppstå.

    //Erik B