Användares email tillgängliga

Hej, när jag skulle lägga till en vän i mitt nuvarande projekt så fick jag upp en rad andra användares mailadresser. Antar att detta inte ska vara tillgängligt så ville nämna detta.

Kommentarer

  • Hej Oskar,

    Tack för att du delade detta. Vi åtgärdar detta så fort som möjligt, det är absolut inte meningen. Plattformen var redan på väg att bytas ut, det nya plattformen kommer ta extra hänsyn till saker som detta.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hej Oskar,

    Det visar sig att det var användare som hade använd sitt e-post adress som (publik) användarnamn. Vi utgår dock ifrån att de inte vill dela denna information publik och kommer att fixa detta.

    Detta har nu åtgärdats för att säkerställa användarens sekretess. Vi beklagar att detta har hänt och kommer att säkerställa att detta inte kan händer i framtiden. Det finns inga tecknar på att någon har missbrukat denna funktion, men vi kommer utreda detta vidare för att säkerställa detta.

    Igen stor tack för att meddela oss.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hej igen,

    Vi har utred detta vidare och har inte hittat någon tecken alls att någon har använd denna autocomplete för att se eller extrahera några publika e-post adresser.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab