Använda products i

Det vore bra att kunna filtrera på products (tåg / buss etc) när man söker efter hållplatser i api:et "ResRobot Reseplanerare - Närliggande hållplatser"

Kommentarer

  • Hej John,
    Informationen finns i dagsläget i API-svaret. Skulle du kunna utveckla lite mer hur du tänkte använda den här filtreringen?

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Ja, för att låta användaren söka efter närmaste tågstation t.ex och då inte visa buss / tunnelbana.
    Det är klart att det går att filtrera på klienten men för centrala Sthlm blir det många hållplatser som måste hämtas för att visa närmsta tåg. Verkar vettigt att kunna ha det i frågan istället tycker jag
  • Hej igen,
    Då förstår jag. Jag lägger in ett önskemål om en ny filtreringsparameter för Resrobots närliggandehållplatser.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej Kenneth, något nytt ang. detta?

  • Hej AI,
    Just nu genomförs en översyn av Resrobots samtliga produkter. Innan den är slutförd och beslut tagits kommer tyvärr inga nya funktioner att läggas till.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Även om det inte är mojligt med API:et kan de som vill implementera en sån sökfunktionalitet själv baserad på GTFS Sverige 2. Där finns en stops.txt fil som innehåller alla hållplatser, och man kan hitta alla transportsätt genom att länka stops.txt till routes.txt.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab