Antal hållplatser per linje i SL för bussar

Hej,
När man har länkat datan från "https://api.sl.se/api2/linedata.xml" baserat på model "JourneyPatternPointOnLine" och "Stop"

Av JourneyPatternPointOnLine får jag:
lineNumber, directionCode och journeyPatternPointNumber.
som är intressant för mig.

Då har jag linjer och dess stop identifikations nummer, detta nummer kan jag då använda för hitta namnet på stoppet genom att anropa ovan api url med model stop:
Då har vi stopPointNumber och StopPointName.

Dock efter att ha länkat upp allt och försökt få ut all stopp för alla linjer, så ser jag en massa upprepningar för stationer med samma direction code.

Vad beror det på? Det finns inga medlemsvariabler i responset jag får tillbaka som säger om en hållplats är redundant och inte används, bara att den blivit modified vid ett visst datum.

Ska det vara så här, eller missar jag något?
Mr K

Kommentarer

  • Hej!

    Ber om ursäkt för sent svar, då vi har haft fullt upp med en del förändringar som sker nu.
    Vi har kollat genom API:et, och skulle rekommendera att använda GTFS Regional statiska data för det här ändamålet. Där kan du för varje linje (route i GTFS) återskapa alla turer (trips i GTFS) som du sen kan koppla (genom stop_times i GTFS) till hållplatslägen (stops i GTFS). Från varje hållplatsläge kan du få ut den övergripande hållplatsen genom att följa parent_station.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab