Ankomsttider i SLs realtidsdata

Hej.

Jag har behov av att veta beräknad ankomsttid till en station eller hållplats. Som det är idag så kan man i princip använda avgångstiden för detta, men det går inte om det är den sista hållplatsen. Alltså, tre värden, tidtabellslagt ankomsttid, beräknad ankomsttid och något som talar om hurvida ankomsten redan har inträffat. Förslagsvis så får man dessa data om man skickar med en parameter som talar om hur många minuter bakåt i tiden man vill ha, tex 0 (för att inte få med denna data) till kanske 10 minuter eller så.

Exempel:

"ArrivalTimeTabledDateTime": "2013-01-09T22:28:15",

"ArrivalExpectedDateTime": "2013-01-09T22:33:14",

"TimeTabledDateTime": "2013-01-09T22:30:00",

"ExpectedDateTime": "2013-01-09T22:33:34",

Arrived,

Med vänlig hälsning

Odd Holstensson

Kommentarer

  • Hej Odd!
    Tack för ditt förslag. Det är som sagt inget som det finns stöd för idag, och kanske är det inte helt lätt att implementera med de system som finns.
    Jag skickar i alla falla vidare detta till SL, som förslag, så får vi se vad som händer i framtiden.
    / Lars

  • Gammal tråd men jag gillar denna idé med.