access denied for 'xxx on 'stationBoard' (ResRobot Stolptidtbl. 2 - Avg.Trafik)

Hej,

jag får följande felmeddelande när jag försöker använda "ResRobot Stolptidtabeller 2 - Avgående Trafik" med min nyskapade API nyckel.

{
    "errorCode": "API_AUTH",
    "errorText": "access denied for 'xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx' on 'stationBoard'"
}

Använder Postman och HTTP GET med följande url:
https://api.resrobot.se/v2/departureBoard.json?key=xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx&id=740000001&date=2018-04-10&time=22:40&passlist=0

Samma API nyckel går att använda för att söka fram en station via följande url:
https://api.resrobot.se/v2/location.name.json?key=xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx&input=arlanda

Kan ni hjälpa mig att komma vidare?

Mvh
Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik!

    Du behöver två nycklar, en för varje API. Det är två olika APIer.

    Det förstnämnda är ResRobot - Stolptidtabeller 2
    Det andra är ResRobot Reseplanerare (platsuppslag)

    mvh
    /Martin
    Team Trafiklab
  • Hej,

    Tack för infon. Det missade jag.

    Gick bättre när jag skapade och använde rätt API nyckel för ResRobot - Stolptidtabeller 2 😀

    Mvh
    Patrik