tvätta bilar

Hej jag undrar om man får tvätta bilen på parkeringen.
Mvh patrik
Patrik Svedin

Kommentarer

  • Hej Patrik

    Det är inte tillåtet att tvätta motorfordon i garaget, i anslutning till garaget eller på allmänna ytor i Timråbos bestånd. Det är heller inte tillåtet att bedriva bilverkstad eller tvätta bilar till utomstående personer. Främsta anledningen är den miljöpåverkan tvättningen medför när metaller, oljor och kemikalier från tvättvattnet rinner ned i mark och vatten. Men det är även viktigt för att visa god hänsyn till grannar och boende runtomkring.

    Timråbo hänvisar till fordonstvättar eller gör det själv hallar där tvättvattnet tas om hand om på rätt sätt.
    Trevlig helg
    Linda Byström Kontorschef HR