Kan jag få hjälp att sätta upp solfilm?

Hej, bland servicejobben som inte listas, finns möjligheten att assistera med installation av solfilm utvändigt på fönster i söderläge? Alternativt att assistera med nedtag/uppsättning av fönster. Femte våningen med minimalt takyta utanför.

Jag har denna vecka som lägst haft 26,5 grader celsius på natten med öppna fönster och behöver hitta en fungerande lösning på att sänka temperaturen.

Att sätta filmen på insidan av fönstret går men effekt förloras. Cirka 75% av värmen blockeras vid montage på utsidan, men bara cirka 25% om samma film monteras på insidan. Fara finns också om man sätter filmen mot innersta rutan är att man kan spräcka glaset pga värmen som byggs upp mellan glasen.
Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Tack för din fråga. Detta är tyvärr inget vi är behjälpliga med men vill du sätta solfilm själv får du göra det, tänk då på att det ska återställas vid avflytt.

    Beatrice Ullergård Förvaltningsassistent