Måste jag kontakta elbolaget?

Hej, vad jag kan komma ihåg så gör ni flytt/uppsägning av elen när man flyttar/byter lght. Min fråga är nu: jag ska byta lght från Tallnäs till Söråker och undrar om jag ska kontakta elbolaget själv? Jag ska flytta in 1/8 men får hämta nycklarna den 29/7 så jag behöver ha el både i den gamla och den nya lght mellan 29/7 och 1/8.

Ann-Sofie Johansson

Kommentarer

  • Hej Ann-Sofie,

    När du bor i en lägenhet hos Timråbo behöver du inte teckna eget elabonnemang eftersom vi har ett kollektivt avtal med elbolaget. Varje lägenhet har en egen elmätare som läses av varje månad och som sedan betalas via hyresavin. Alltså behöver du varken teckna nytt avtal eller säga upp avtalet när du flyttar eftersom det sköts automatiskt.
    Lycka till i din nya lägenhet.

    Lotta Backman