Hur lång kö är det till en lägenhet?

Hej, vi funderar på att sälja villan. Hur lång kötid är det ca för en trerummare hos Timråbo?

Göran (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!
    När du söker bostad är det viktigt att tänka på att bostadskön inte är en enda lång ringlande kö. För varje bostad som annonseras ut bildas en separat kö av intressenter för just den bostaden. Tänk också på att majoriteten av de som står i kön inte söker bostad aktivt.Hur snabbt du kan få en bostad beror på flera faktorer, bland annat på var du vill bo, hur många som är intresserade av att bo där, hur många som är intresserad av en speciell lägenhet i ett speciellt hus och hur hög hyra du är beredd att betala.Så det är därför svårt att ange en generell väntetid, men som kan vara allt från 12 månader upp till flera år.

    Anette Granzell Uthyrning, Marknad
  • Hej
    Du registrerar dig på vår hemsida www.timrabo.se.
    Klicka på lediga lägenheter, sedan sök lägenhet då kommer du till en meny där det står kundanmälan, där fyller du i alla uppgifter och gör en önskemålsprofil.
    Du får 1 poäng för varje dag du står i kö.
    Glöm ej att uppdatera minst två gånger per år annars mister du poängen.

    Anette Granzell Uthyrning, Marknad
    (Uppdaterad )