Extranyckel

Mina föräldrar bor på Skogsvägen 18 i Timrå. Lägenhetsnr 1202. Börje och Kerstin Nilsson. De skall få trygghetslarm installerat nu på fredag kl 10:30 och i samband med det skall man lämna över nyckel också. I samband med detta så skulle föräldrarna behöva beställa en extranyckel som de kan ge över då, så hur löser vi detta? Jag vet inte alla regler kring trygghetslarm, men innebär det även att de behöver på brickan till ytterdören (entre dörren) också eller har Timrå Kommun det redan?(dvs dn personen som skall få lägenhetsnyckel)
Pontus Nilsson

Kommentarer

  • Hej Pontus.

    Tack för ditt mail. Det kostar 500 kr för en extranyckel och det tar cirka 3-5 arbetsdagar att få den. Timråbo gör en beställning hos låssmed och sedan ringer vi er så snart vi har fått nyckeln till vårt kontor. Man brukar inte behöva köpa någon extra Tag/bricka när det gäller att skaffa trygghetslarm/hjälp från Hemtjänsten, eftersom dom använder sina egna brickor. Pris för en Tag/bricka är 300 kr.

    Om dina föräldrar ska beställa en extranyckel så vill jag att ni kontaktar oss på kundtjänst 060-16 35 00, så att vi får dubbelkolla med er vilket nyckelnummer dom har på sin nyckel innan vi skickar iväg beställningen.

    Trevlig Måndag!

    Ulrica Larsson Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.