Widget med kanaler (iOS)

Med den nya versionen så har widgeten förlorat minst (en sida) ett val.
Man kan inte längre ha widget sidan där man kan välja kanal direkt.
Är det avsiktligt eller bara ett misstag att dessa är borta?
Mikael
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Mikael!
    Vi har två olika widgets, den gamla med kanalknappar som du efterlyser och en lite nyare med nyheter. Kanalväljaren fungerar "sisådär". Ibland kan den inte laddas in alls, men jag ser den just nu (bilden är dock från ett tidigare tillfälle när en annan lyssnare efterlyste samma widget):

    På min bild ser vi fyra olika sätt att starta appen. Nerifrån och upp:

    1. Gamla "kanalwidgeten"
    2. Nyhetswidget
    3. Genväg för att starta en kanal (beskrivning finns här: Widget till iPhone)
    4. Pushnotis
    Vår widget för kanalknappar finns alltså fortfarande kvar och du bör kunna hitta den så här:
    • Svep så att du hamnar på sidan med widgets
    • Tryck på Ändra nertill så att "allt börjar darra"
    • Gå till botten av sidan och tryck på Anpassa
    • På sidan Lägg till widgetar, tryck på SR Play
    Hoppas att det fungerar hos dig!
    Annika Webbmaster
  • När jag skrev mitt inlägg så var den äldre widgeten borta på de enheter som hade den senaste uppdateringen av appen. Medan den var tillgänglig på enheter som ännu ej uppdaterats. Dvs den var helt borta från "anpassa"-listan. Nu är den dock tillbaka och går att lägga till igen.

    Vore det inte trevligt om dem nya widgeten hade en liknande panel med knappar!?
    Speciellt när som du skriver att den äldre inte alltid laddas som den ska.
    Mikael
  • En bättre kanal-widget är snart klar, och kommer att se ut så här:

    Annika Webbmaster
    Bästa svaret

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.